subpage-bg
header-slider

Eksamensangst - øvelser

Du kan starte med at øge dit selvværd – din indre tro på at du er god som du er.

  1. Lav en positiv personlig status.
    Skriv alle dine gode sider op, alt hvad du indeholder af tanker og drømme. Dine interesser, det der har særlig værdi for dig. Dine specielle talenter, de positive måder du forholder dig til andre og til livet.
    Tag de fem vigtigste ud og tænk over dem hver eneste dag.
  2. Giv dig selv konstruktiv feedback.
    Det er menneskeligt at fejle, men brug dine fejl til at lære. Hvis du har tendens til at bebrejde dig selv: Brug 10 min. til at fokusere på, hvad der var positivt ved dig og din adfærd i situationen.
    Giv dig selv et enkelt forslag til forbedring, – ikke alle mulige ting, du kunne have gjort anderledes!
  3. Tal positivt til dig selv.
    Bekræft over for dig selv, at du er smuk og god. At du har let ved at lære, at du er en god kammerat, at du lærer af dine erfaringer, – uanset om du oplever det sådan lige nu eller ej.
    Jo oftere du taler positivt om dig selv, jo mere påvirker du dit sind til at skabe og være det, som du ønsker.

Gode råd til at slå igennem til eksamen.

Før eksamen
Skab overblik , lav noter, øv eksamenssituationen igennem. Øv så der ikke er noget du ikke vil…
Koncentrer dig om din egen forberedelse.

Til selve eksamen
Mød til tiden, hils på censor og lærer, dialog og tænkepauser, udvis selvtillid og snak, – men begræns det til det relevante.