subpage-bg
header-slider

Børn & Mindfullness

Børn har, ligesom voksne, brug for øer med ro og afslapning.

De færreste børn bliver heldigvis ikke decideret stressede, men de kan i en hektisk hverdag fyldt med skole, fritidsaktiviteter og legeaftaler have brug for at komme ned i gear og kunne berolige sig selv kropsligt.
Når børn får mulighed for at falde til ro i deres krop, er det med til at gøre dem mere modstandsdygtige og de får mulighed for at holde fast i deres medfødte mindfulness opmærksomhed, som vi voksne, uden at ville det, kan være med til at “aflære”.

Gennem små lege og praktiske øvelser kan børn lære lette mindfulnessøvelser, som forskningen viser, gør det lettere for dem at koncentrere sig og lære.
Hvis man har det godt i sin krop, sit sind og sammen med andre, kan man lettere rumme de mange indtryk i hverdagen og agere hensigtsmæssigt.

Jeg træner mindfulness sammen med barnet ved små lette meditationer, som vi også kan optage, så de kan tage dem med hjem og genbruge efterfølgende. Vi laver lette yoga- og opmærksomhedsøvelser, som er med til at opøve evnen til at fokusere og være opmærksom på åndedrættet, kroppens enkelte dele og sindet.

Forskning viser, at mindfulness giver børn: øget stimulering af hjernens frontallapper, bedre fokusering og koncentration, medfølelse, roligere adfærd, samt forståelse for, hvordan deres hjerne virker.
Du er velkommen til at ringe og høre hvorvidt jeg tænker, at mindfulness er noget, som vil være godt for dit barn at (gen)lære, i den hverdag, som I har i jeres familie lige nu.